All pictures & stories credit to the right owner. It's not mine. I'm just sharing it with you.

Monday, February 7, 2011

‘Modest’ & Jaket Berhud Eksklusif Heliza-Yasalma

Heliza memperagakan 'modest' berkonsepkan pakaian tradisional Korea dan tudung yang digayakan dengan reben. - Foto koleksi HELIZA

KUALA LUMPUR: Selepas menubuhkan syarikat sendiri iaitu Heliza Helmi Production Sdn Bhd (HHP), penyanyi Heliza Helmi mengorak langkah ke satu cabang perniagaan baru iaitu menjual busana eksklusif seperti modest, jaket berhud dan tudung.

Semuanya bermula apabila pelakon filem Syurga Cinta itu berjumpa dan bergabung idea dengan pereka fesyen Yasalma dengan menghasilkan produk tersebut atas jenama Heliza Helmi by Yasalma.

Biarpun perniagaan yang baru dilakukan sejak beberapa bulan itu belum beroperasi sepenuhnya, namun ia tidak menghalang niat finalis Akademi Fantasia 5 (AF5) itu untuk bercerita tentang produk terbarunya itu.

Menurut graduan Ijazah Sarjana Muda Pendidikan Sains dari Universiti Malaysia Sabah (UMS) itu, dia sedang mencari pembekal produk tersebut dan setakat ini menjalankan perniagaan tersebut menerusi laman web Facebook atau emel.

Heliza menggayakan jaket berhud.

Katanya, pelanggan sudah boleh membuat tempahan dengan melayari Facebook Heliza Helmi atau menghantar emel kepada helizahelmiyasalma@gmail.com.

“Saya masih baru melakukan perniagaan ini dengan kerjasama Yasalma selaku pereka fesyen. Setakat ini, saya telah mengilhamkan idea busana modest berkonsepkan pakaian tradisional Korea dan jaket berhud.

“Saya suka pakai kardigan. Biasanya kardigan yang terdapat di pasaran agak singkat dan tidak sesuai untuk fesyen muslimah. Jadi, saya minta dia reka pakaian yang nampak sopan dengan konsep kardigan labuh paras lutut.

“Selain dari pakaian, saya juga menjual tudung, reben, skirt panjang dan inner tudung. Setiap produk dijual berasingan bagi memudahkan pelanggan kami gabung padan reben dengan inner tudung atau sebagainya,” ujarnya kepada mStar Online.

Produk tersebut dijual pada harga bermula RM25 hingga RM350. Setiap produk dihasilkan secara eksklusif dan terhad.

“Saya merasakan setiap produk itu dijual pada harga berpatutan kerana kuantitinya yang terhad dan dijual secara eksklusif. Kami akan memperkenalkan lebih banyak rekaan terbaru lagi dari semasa ke semasa. Insya Allah,” katanya yang turut tampil dengan single Cuma Aku, Kau Selamanya dan Chord G.

Selepas ini dia merancang untuk menghasilkan lagu berkonsepkan ketuhanan.

Selain itu, dia bersedia menerima tawaran berlakon di sekitar Kuala Lumpur dan dalam Semenanjung Malaysia.

sumber : www.mstar.com.my

0 comments:

Post a Comment

free counters

My Blog List

Archive

Labels

 

sharing is caring | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates