All pictures & stories credit to the right owner. It's not mine. I'm just sharing it with you.

Thursday, January 20, 2011

Apakah Hero Malaya?

arimau Malaya sudah tentu anda pernah dengar. Tapi, apa pula terma Hero Malaya? Sepanjang minggu lepas, kami lihat ramai selebriti lelaki di Twitter menukarkan profil gambar mereka dengan logo Hero Malaya. Hasil soal selidik kami daripada sumber yang dipercayai, Hero Malaya ialah kumpulan selebriti lelaki yang bertujuan untuk melakukan kebajikan terhadap mereka yang telah dipilih secara rahsia.

Al-kisahnya, Hero Malaya merupakan sekadar gurauan bersama rakan selebriti di dalam group chat Blackberry Messenger. Bermula daripada perbualan kosong, secara tidak sengaja timbul pula idea untuk menolong seseorang yang dirahsiakan identitinya. Surprise gitu!

OHBULAN! difahamkan pengerak utama Hero Malaya ialah Pak Nil & Fazdley yang bekerja keras untuk mendapatkan sumber kewangan bagi merealisasikan tujuan mereka. Pada 28 Januari 2011, seramai 22 selebriti terkenal tanah air seperti Pak Nil, Fadzley, Imran Ajmain, Ery Putra, Iqram Dinzly, Altimet, Alif Satar, Zizan Raja Lawak & ramai lagi akan bergabung tenaga sebagai adik-beradik untuk melakukan kerja amal di Carefour Wangsamaju, mulai 3 pm – 7 pm.

Selain itu, Hero Malaya juga mengeratkan tali silaturrahim sesama selebriti, dan dapat beramah mesra dengan para peminat pada hari berkenaan. Menurut sumber lagi, kumpulan Hero Malaya masing-masing datang daripada pelbagai kerjaya seperti penyanyi, pengacara & pelakon. Jadi, mereka dapat bertukar-tukar idea serta meluaskan networking dengan selebriti yang lain.

Sumber berkata lagi, dia sebenarnya tidak sabar untuk memakai uniform Carefour dan melakukan kerja-kerja seperti cashier & penolak troli. Satu pengalaman baru baginya.

Kami memuji usaha kesemua selebriti Hero Malaya yang terlibat untuk melakukan kerja-kerja amal. Anda boleh memberikan sokongan dengan menggunakan hashtag #heromalaya di Twitter & hadirkan diri pada hari tersebut bagi menunjukkan sokongan. Enjoice!


sumber : www.ohbulan.com

0 comments:

Post a Comment

free counters

My Blog List

Archive

Labels

 

sharing is caring | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates