All pictures & stories credit to the right owner. It's not mine. I'm just sharing it with you.

Wednesday, October 20, 2010

Johor FC selangkah ke final

JUARA bertahan, Negeri Sembilan dipalit kecewa besar di halaman sendiri selepas Johor FC - yang hadir selaku pasukan bukan pilihan - pulang ceria dengan kemenangan tipis 1-0 dalam saingan separuh akhir pertama Piala Malaysia, malam tadi.

Wira pasukan pelawat itu di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi adalah Mohammad Ezzaidy Md Khadar yang menjaringkan gol penting pada minit ke-90 atas ‘bantuan’ penjaga gol tuan rumah, Sani Anuar Kamsani yang mengejutkan rakan di benteng pertahanan apabila terburu-buru meluru keluar daripada kotak penalti untuk menyekatnya.

Dalam satu saingan peringkat sama, bekas juara, Kedah gagal mencari modal selesa sebagai bekalan untuk perlawanan kedua, Sabtu ini apabila sekadar mampu seri 0-0 ketika menentang Kelantan di Stadium Darulaman.

Perlawanan antara penyandang juara dan pasukan kelab yang pertama kali mara ke separuh akhir Piala Malaysia itu berpihak kepada pasukan pelawat pada minit terakhir permainan selepas kedua-dua pasukan bersaing sengit mencari bekalan sebelum perlawanan timbal balik di Stadium JCorp Pasir Gudang, Sabtu ini.

Pada babak pertama, kedua-dua pasukan saling membalas serangan tetapi tiada gol dihasilkan. Percubaan terbaik menyusul pada minit ke-12 apabila rembatan Mohd Khairul Ismail hampir merobek gawang Negeri Sembilan tetapi berjaya ditepis Sani Anuar.

sumber : www.bharian.com.my

0 comments:

Post a Comment

free counters

My Blog List

Archive

Labels

 

sharing is caring | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates