All pictures & stories credit to the right owner. It's not mine. I'm just sharing it with you.

Tuesday, October 26, 2010

16 tahun yang membahagiakan-amy mastura

SAAT diajukan pertanyaan tentang resipi kejayaannya selama 16 tahun dalam dunia seni, wanita genit bernama Amy Mastura Suhaimi ini, dia hanya mampu ketawa kecil.

Kata Amy Mastura atau lebih mesra disapa sebagai Amy, sukar sekali untuk dia memberikan jawapannya.

Namun, sebagai anak seni yang mula enempa nama sebaik sahaja bergelar juara Asia Bagus 1993 itu, dia sendiri tidak pernah menyangka dia mampu bertahan begitu lama di dalam industri.

Di kala ramai artis seusianya memilih untuk fokus kepada keluarga mahupun mengundurkan diri daripada dunia seni, Amy masih lagi utuh dan kekal berdiri di pentas seni.

“Saya sendiri tidak percaya yang sudah 16 tahun saya dalam bidang ini. Apa yang saya miliki hari ini saya berasa puas dan bersyukur. Saya menganggap semuanya sebagai rezeki daripada Allah SWT.

“Jujur saya katakan, tidak pernah terbit sedikit pun rasa bosan dalam diri saya sepanjang saya bergelar anak seni.

“Malah, setiap detik yang saya lalui dalam hidup saya semuanya menggembirakan dan membahagiakan diri saya,” luahnya penuh jujur dalam satu sesi fotografi yang berlangsung di Restoran Rebung Chef Ismail, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Kalau diperhatikan kedudukan Amy di dalam industri, graf posisinya tidak pernah mencanak naik mahupun merudum jatuh. Popularitinya kekal statik dari hari pertama dia melibatkan diri dalam bidang seni sehinggalah ke hari ini.

Barangkali kejayaan Amy mengukuhkan kedudukannya di persada seni tempatan ada kaitannya dengan juga dengan personalitinya yang ramah dan mudah mesra itu.

Jauh sekali sepanjang dia menjadi artis, nama Amy dipalit dengan sebarang cerita panas dan gosip liar yang mampu meranapkan nama baiknya itu.

“Dalam soal itu, saya memang benar-benar bersyukur kerana sepanjang hidup saya, belum pernah lagi saya dihimpit kontroversi mahupun cerita kurang enak sehingga boleh membuatkan saya malu untuk keluar rumah,” katanya berseloroh sambil diperhatikan sepupu merangkap pengurus peribadinya, Nana Ahmad.

Kerana itu jugalah, rezeki Amy memang cukup murah apabila berterusan menjadi pilihan produk dan syarikat untuk menjadi duta serta jurucakap mereka. Antaranya Quaker, Lifebouy, Omega dan terbaru, alat senaman berjenama Takasima.


sumber : www.utusan.com.my

0 comments:

Post a Comment

free counters

My Blog List

Archive

Labels

 

sharing is caring | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates