All pictures & stories credit to the right owner. It's not mine. I'm just sharing it with you.

Thursday, September 16, 2010

Siti Nurhaliza Tidak Sihat Dinasihatkan Cuti Rehat

GEORGETOWN: Penyanyi Datuk Siti Nurhaliza (gambar) dilaporkan telah membatalkan konsert Hari Malaysia di Pulau Pinang atas nasihat daripada doktor.

Pembatalan konsert yang bakal menyaksikan Siti beraksi selama satu jam pada 25 September depan di Stadium Bandaraya itu diumumkan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng.

Siti Nurhaliza Gold Edition

“Pada peringkat ini, kita sudah kesuntukan waktu untuk melakukan sebarang perubahan atau pindaan di saat-saat akhir, jadi kita memutuskan untuk membatalkan sahaja keseluruhan acara konsert itu. Kami kesal dengan apa yang berlaku tetapi kami menghormati masalah yang dihadapinya dan mendoakan yang terbaik untuk kesihatan Siti,” kata Lim yang dipetik daripada portal Star Online pada sidang media di pejabatnya di Komtar, Khamis.

Tambah Lim, pihak kerajaan negeri menerima surat penarikan diri daripada syarikat pengurusan Siti Nurhaliza Productions (M) Sdn Bhd pada hari Rabu yang turut kepilkan bersama surat akuan daripada pakar Perbidanan dan Sakit Puan, Pusat Perubatan Prince Court, Kuala Lumpur.

“Surat akuan itu menyatakan Siti tidak dibenarkan untuk berjalan jauh atau terlibat dengan sebarang aktiviti fizikal sepanjang proses rawatan berlangsung,” katanya.

Salinan daripada surat akuan itu menjelaskan “Siti Nurhaliza dinasihatkan agar tidak terlibat dengan sebarang aktiviti fizikal yang berat termasuklah mengadakan konsert pada waktu ini.”

Bagaimanapun, Lim enggan mendedahkan dengan lebih lanjut mengenai butiran surat akuan tersebut dan menyerahkan sebarang pertanyaan lanjut mengenai penyanyi itu kepada pengurus Siti sendiri.

Terdahulu, pelbagai laporan media menyatakan Siti Nurhaliza dan suaminya, Datuk Seri Khalid Mohd Jiwa sedang berusaha untuk mendapatkan anak. Penyanyi itu juga dilaporkan pernah mempertimbangkan untuk menjalani rawatan in-vitro fertilisation.

Menurut Lim, pihak Siti Nurhaliza Productions telah memulangkan semula bayaran pendahuluan sebanyak RM60,000 kepada kerajaan negeri dan turut bertanggungjawab di atas sebarang kos kerugian yang terpaksa ditanggung oleh pihak penganjur ekoran pembatalan itu. – Mstar Online

sumber : www.budiey.com

0 comments:

Post a Comment

free counters

My Blog List

Archive

Labels

 

sharing is caring | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates