All pictures & stories credit to the right owner. It's not mine. I'm just sharing it with you.

Wednesday, January 26, 2011

'Magika' Dan 'Sebelum Akhirat' Ungguli Anugerah Profima

KUALA LUMPUR:Filem Magika arahan Edry Abdul Halim meraih empat anugerah daripada 20 kategori yang dipertandingkan pada Majlis Anugerah Profima 2010 yang diadakan di Hotel Palace of The Golden Horses, di sini, Selasa.

Antara anugerah yang dimenangi adalah Anugerah Kesan Visual Terbaik, Audio Terbaik, Kostum Terbaik dan Pengarah Seni Terbaik.

Sementara bagi kategori telefilem Sebelum Akhirat turut merangkul lima anugerah iaitu Penerbit Terbaik, Editor Terbaik, Solekan Terbaik, Kesan Visual Terbaik dan Telefilem Terbaik.

Rashid Sibir tutur memenangi salah satu drai anugerah tersebut

Anugerah Profima yang dahulu dikenali sebagai Anugerah Oskar ini bertujuan memberi pengiktirafan kepada pekerja belakang tabir dan meraikan pencapaian mereka dalam bidang kerja masing-masing.

Acara tahunan yang dianjurkan oleh Persatuan Pekerja Profesional Filem Malaysia (Profima) ini menyaksikan 62 kategori yang dipertandingkan termasuk sembilan anugerah baru seperti kategori anugerah Ikon Profima, Filem Pendek, Orang Belakang Tabir Veteran, Majalah TV Terbaik dan Kesinambungan Filem.

Dalam pada itu, tiga individu telah terpilih untuk anugerah Tokoh Profima 2010 iaitu penerbit filem Datuk Yusof Haslam, wartawan Ku Seman Ku Hussein dan ahli akademik, Allahyarham Anuar Nor Arai.

Antara pemenang Anugerah Profima

Juri profesional dilantik bagi menilai karya yang dipertandingkan terdiri daripada Datuk Shariff Ahmad, Dr Abd Rasid Abd Rahman, Ahmad Ibrahim, Syed Zulkifli Syed Nasir, Akmal Abdullah dan Shah Amirudin Idris.

Antara tetamu yang hadir adalah Timbalan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Dennis Maglin D’Cruz dan Tan Sri Dr. Jins Shamsuddin.

sumber : www.mstar.com.my

0 comments:

Post a Comment

free counters

My Blog List

Archive

Labels

 

sharing is caring | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates